fbpx

Γιατί η δυναμική παρουσία στο Facebook είναι απαραίτητη για οποιονδήποτε οργανισμό;

Πιστεύεις ότι δεν χρειάζεσαι το Facebook για προώθηση της εταιρείας σου;

Πολλοί επιχειρηματίες πιστεύουν ότι λόγο της φύσεως της επιχείρησής τους, η παρουσία και η διαφήμιση στο Facebook δεν είναι αναγκαία. Χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία.

Σε μια εποχή που η τεχνολογία στην επικοινωνία φέρνει τεράστιες αλλαγές, τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα απαραίτητο κανάλι διαφήμισης και πωλήσεων. Αδιαμφισβήτητα είναι ο χώρος στον οποίο είναι στραμμένη η προσοχή όλου του κόσμου, ξοδεύοντας πάρα πολλές ώρες την ημέρα κάνοντας scroll down.  Χρόνο με τον χρόνο ο προϋπολογισμός των επιχειρήσεων φεύγει από παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης και μεταφέρεται στο διαδίκτυο.

Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα τεράστιο κομμάτι του σύγχρονου μάρκετινγκ.

Οι επιχειρήσεις καλούνται να έχουν μια δυναμική και σταθερή παρουσία στα social media σε μια περίοδο που ήδη, χρειάζεται να ξεπεράσεις τον εαυτό σου αλλά και να διαθέσεις τον αναγκαίο προϋπολογισμό για να μείνεις στην επιφάνεια και να μην χαθείς στο newsfeed.

Ένας από τους συνηθισμένους προβληματισμούς των επιχειρήσεων είναι σε ποια κανάλια (social media κυρίως) πρέπει να συγκεντρώσουν τις προσπάθειες τους. Απόλυτα λογικό. Το κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει τις ιδιαιτερότητές του, το ανάλογο κοινό, τον δικό του τρόπο επικοινωνίας και διαφορετική δημιουργική προσέγγιση.

Είμαι Business to Business, δεν χρειάζομαι Facebook.

Συζητώντας με επιχειρηματίες που βασίζονται σε μοντέλο B2B, πολλές φορές ακούμε την άποψη ότι δεν χρειάζονται παρουσία ή πωλήσεις μέσω Facebook.

Πολλές επιχειρήσεις λόγω του ότι δουλεύουν με μοντέλο Business to Business θεωρούν ότι το Facebook δεν είναι η πλατφόρμα που εκπροσωπεί το προφίλ πελάτη που θέλουν να προσελκύσουν.

Η πραγματικότητα είναι ότι, όντως για την προσέλκυση πελατών ή το κτίσιμο-δημιουργία  κοινού και ακολούθων, μερικές πλατφόρμες δουλεύουν καλυτέρα από κάποιες άλλες.  Γι’ αυτό και μια στρατηγική στα κοινωνικά δίκτυα χρειάζεται πάντα προσαρμογή.

Ποιο κάτω εξηγώ γιατί πιστεύω ότι όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται στρατηγική στο Facebook ανεξαρτήτως της φύσεως τους.

Πριν προχωρήσουμε, θα ήθελα να αναφερθώ στην στρατηγική που θεωρώ ότι πρέπει να εφαρμόζεται στα κοινωνικά δίκτυα από όλους ανεξαιρέτως , και η οποία αποτελεί κατά την άποψη μου τον πυρήνα της σύγχρονης φιλοσοφίας του μάρκετινγκ αλλά και των πωλήσεων.

Χτίζοντας μια δυνατή παρουσία στο διαδίκτυο οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να προωθούν μόνο τις πωλήσεις, αλλά να κτίζουν το brand τους και να επενδύουν στην δημιουργία του κοινού τους.

Το brand awareness θα πρέπει να είναι πλέον ο σκοπός. Όχι απλά ο βομβαρδισμός του κοινού με τις προσφορές και υπηρεσίες σου ή για το πόσο σπουδαίο έργο επιτελείς.

Δημιουργώντας ένα ισχυρό brand και ακολούθους, χτίζεις μακροπρόθεσμα ένα επιχειρηματικό προφίλ που θα δουλεύει σαν μια μηχανή υπέρ της επιχείρησης σου, που θα σου φέρνει χρήματα για πάντα.

Χτίζοντας μια δυνατή παρουσία στο διαδίκτυο οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να προωθούν μόνο τις πωλήσεις, αλλά να κτίζουν το brand τους και να επενδύουν στην δημιουργία του κοινού τους.

Γιατί όλοι χρειάζονται το Facebook;

Επειδή σχεδόν όλος ο κόσμος είναι εκεί. Η προσοχή όλου του κόσμου είναι εκεί. Οι επιχειρηματίες, οι ιδιοκτήτες, οι διευθυντές, οι επενδυτές, οι μάνατζερ, όλοι οι υπάλληλοι κάποιου οργανισμού, χρησιμοποιούν καθημερινά την πλατφόρμα. Το Facebook ως το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο έχει αδιαμφισβήτητα και την περισσότερη προσοχή του κόσμου.

Εφόσον το μεγαλύτερο κοινό είναι στο Facebook δεν μπορείς να απουσιάζεις. Ίσως να μην έχεις την προσοχή όλων, αλλά μιλάμε για ένα τεράστιο ποσοστό του κόσμου. Οπότε σκέψου, αν κάποιοι από τους παραπάνω μιλήσουν για το προϊόν ή την εταιρεία σου σε φίλους, συναδέλφους, προϊστάμενους, ή τους διευθυντές τους, τότε είσαι κερδισμένος/η. Αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα για να καταλάβεις ότι δεν χρειάζεσαι απαραίτητα να στοχεύσεις B2B και καμπάνιες στο LinkedIn για να πουλήσεις ή να κτίσεις το brand σου.

Γιατί λοιπόν να χάσεις ακόμα μια ευκαιρία να επικοινωνήσεις τι κάνεις;

Ακόμα και χωρίς κάποια στρατηγική για προσέλκυση πελατών, η παρουσία στο Facebook είναι τόσο σημαντική  όσο η ιστοσελίδα σου. Επιπλέον, χωρίς να επεκταθούμε τεχνικά, να πούμε ότι τα εργαλεία που μας δίνουν οι πλατφόρμες -όπως το Facebook που έχει τεράστια δεδομένα για τους χρήστες- μας επιτρέπουν να στοχεύουμε πολύ συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού και να περάσουμε το μήνυμά μας σε εκείνους που ακριβώς θέλουμε.

Όλοι χρειάζονται τα Social Media.

Για τον πιο πάνω λόγο, όλοι ανεξαιρέτως, εταιρείες αλλά και δημόσια πρόσωπα χρειάζονται παρουσία στα Social Media. Οι εταιρείες δεν μπορούν να χάνουν αυτή την ευκαιρία να επικοινωνούν το brand τους, να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας αγνοώντας τόσα εκατομμύρια κοινού. Εννοείται, με την κατάλληλη στρατηγική,  σωστή στόχευση δημογραφικού αλλά και ανάλογη φωνή επικοινωνίας για την κάθε περίπτωση.

Γιατί χρειάζεται να παίζεις σε δυό-τρία ταμπλό κοινωνικών δικτύων;

Όπως δείχνει η ιστορία, όλα τα μέσα επικοινωνίας κάνουν τον κύκλο τους. Κάποια μπορεί να χαθούν σε βάθος χρόνου, χάνοντας την δυναμική τους, ενώ κάποια άλλα μπορεί να εξελιχθούν και να γίνουν σημαντικοί παίκτες στο παιχνίδι.  Ήδη φάνηκε κάποια να χάνουν την ανοδική τους πορεία με το πέρασμα του χρόνου (Twitter) και άλλα να πέφτουν σημαντικά ή και χάνονται (Snapchat ,Tumblr, Google+).

Κάτι ανάλογο έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια στα παραδοσιακά μέσα όπως το ραδιόφωνο, τη τηλεόραση και τα έντυπα μέσα ενημέρωσης. Από την άλλη, μερικά κοινωνικά δίκτυα εξελίσσονται με καινούργια features και μεγαλώνουν εντυπωσιακά (Facebook,Instagram, LinkedIn και το πιο πρόσφατα το TikTok).

Αυτός είναι ο ένας λόγος που πρέπει να έχεις τα αυγά σου σε περισσότερα από ένα καλάθι.

Προσπάθησε να δραστηριοποιηθείς σε όσα περισσότερα κανάλια μπορείς. Επένδυσε χρόνο και προϋπολογισμό για να κτίσεις κοινό και να ενδυναμώσεις το brand σου όπου μπορείς. Εξερεύνησε και δοκίμασε καινούργια κανάλια. Δοκίμασε και ανακάλυψε σε ποια μπορείς να είσαι πιο αποδοτικός/ή με μεγαλύτερη απήχηση σε κοινό αλλά και αποτελέσματα.

Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί το ένα και μοναδικό κανάλι που έκτισες, να καταρρεύσει και να μείνει πίσω από τα υπόλοιπα. Σε περίπτωση που πάει κάτι λάθος με το δυνατό χαρτί που σου φέρνει πελάτες, δεν πρέπει να μείνεις κρεμασμένος/η. Αν δραστηριοποιηθείς σε περισσότερα κανάλια , ίσως έχεις μια σωτηρία.

Ο άλλος λόγος που είναι καλό να δραστηριοποιήσαι σε 2-3 κανάλια είναι γιατί ξαφνικά οποιαδήποτε κοινωνική πλατφόρμα, καινούργια ή παλιά μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι τεράστιο. Αν έχεις καλή παρουσία από νωρίς και την εμπειρία να το εκμεταλλευτείς προς όφελος σου, τότε έχεις περισσότερες προοπτικές.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη σε κανάλια όπως το YouTube και το Instagram που πήραν απότομα ανάπτυξη, και λογαριασμοί που είχαν από νωρίς απήχηση, βρέθηκαν με εκατομμύρια κοινό σε μικρό χρονικό διάστημα.

Σκέψου λίγο τους Influencers του Instagram ή τους Vloggers.

Τα πιο σχετικά κοινωνικά δίκτυα για την επιχείρηση σου.

Είναι σημαντικό, όπως είπαμε να αξιοποιήσεις όσα περισσότερα social media μπορείς, αλλά εξίσου σημαντικό να ξέρεις σε ποια να συγκεντρωθείς περισσότερο. Είναι πολύ απαιτητικό να το κάνεις για όλα, ειδικά αν το διαχειρίζεσαι ο/η ίδιος/α. Σίγουρα θα γνωρίζεις το κοινό που απευθύνεται το προϊόν σου και σε ποια κοινωνικά δίκτυα βρίσκεται, οπότε κτίσε ανάλογα – και σίγουρα ποτέ μην αφήσεις πίσω το Facebook.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.