fbpx

Τι είναι το SEO; Η πλήρης διαδικασία κατανόησης

Τι είναι το SEO

Το SEO (Search Engine Optimization) σημαίνει βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης.  Είναι η πρακτική βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων σου, ώστε να φτάνουν σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google και άλλων μηχανών αναζήτησης. Το SEO επικεντρώνεται στη βελτίωση της κατάταξης στα αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης (αποτελέσματα μη πληρωμένης αναζήτησης).

Με άλλα λόγια, το SEO περιλαμβάνει την πραγματοποίηση ορισμένων αλλαγών στο σχεδιασμό και το περιεχόμενο του ιστότοπού σου που τον καθιστά πιο ελκυστικό για μια μηχανή αναζήτησης. Το κάνεις αυτό με την ελπίδα ότι η μηχανή αναζήτησης θα εμφανίσει τον ιστότοπό σου ως κορυφαίο αποτέλεσμα στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.

Γιατί το SEO είναι σημαντικό για εσένα;

Το SEO είναι σημαντικό επειδή επιτρέπει την ανάρτηση της δημοσίευσής σου στην πρώτη σελίδα του Google για τη στοχευμένη λέξη – κλειδί. Το κύριο πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ή των καναλιών επισκεψιμότητας είναι ότι λαμβάνεις οργανική επισκεψιμότητα.

Εάν η ανάρτησή σου κατατάσσεται στην πρώτη σελίδα για μια λέξη-κλειδί που έχει τεράστιο όγκο αναζήτησης το μήνα, θα έχεις πιο στοχευμένη επισκεψιμότητα, η οποία έχει ως αποτέλεσμα περισσότερες πωλήσεις και εγγραφές, εντελώς ΔΩΡΕΑΝ.

Πώς λειτουργεί το SEO;

Με απλά λόγια, το SEO λειτουργεί δείχνοντας στις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενό σου είναι το καλύτερο αποτέλεσμα για το συγκεκριμένο θέμα.

Το πώς ακριβώς το κάνεις αυτό εξαρτάται από τη μηχανή αναζήτησης την οποία έχεις βελτιστοποιήσει. Εάν θέλεις περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες σου, τότε πρέπει να κατανοήσεις και να φροντίσεις τον αλγόριθμο της Google. Εάν θέλεις περισσότερες προβολές βίντεο, τότε όλα αφορούν τον αλγόριθμο του YouTube. Δεδομένου ότι κάθε μηχανή αναζήτησης έχει διαφορετικό αλγόριθμο κατάταξης, θα ήταν αδύνατο να καλυφθούν όλες σε αυτόν τον οδηγό. Συνεχίζοντας λοιπόν, θα επικεντρωθούμε στον τρόπο κατάταξης στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης όλων: το Google.

Αλλά πρώτα, ας εξηγήσουμε τα βασικά για τις μηχανές αναζήτησης.

Τι είναι μια μηχανή αναζήτησης;

Μια μηχανή αναζήτησης είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που αναζητά αποτελέσματα στη βάση δεδομένων του με βάση το ερώτημα αναζήτησης (λέξη – κλειδί) που έχει υποβάλει ο χρήστης του διαδικτύου. Τα αποτελέσματα είναι συνήθως ιστότοποι που ταιριάζουν σημασιολογικά με το ερώτημα αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης βρίσκουν τα αποτελέσματα στη βάση δεδομένων τους, τα ταξινομούν και δημιουργούν μια ταξινομημένη λίστα αυτών των αποτελεσμάτων με βάση τον αλγόριθμο αναζήτησης. Αυτή η λίστα ονομάζεται γενικά, σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).

Υπάρχουν πολλές μηχανές αναζήτησης στην αγορά, ενώ η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη είναι η Google. Πολλά προγράμματα περιήγησης ιστοτόπων όπως το Chrome, το Firefox, το Safari ή το Edge συνοδεύονται συνήθως από μια προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης που έχει οριστεί ως αρχική σελίδα.

Πώς λειτουργεί μια μηχανή αναζήτησης;

Αν θέλεις να αναζητήσεις κάτι στο διαδίκτυο, τι κάνεις;

1.Επιλέγεις τη μηχανή αναζήτησής σου
2.Πληκτρολογείς μια λέξη – κλειδί στη μηχανή αναζήτησης
3.Πατάς το κουμπί αναζήτησης και
Voilà, εμφανίζεται μια λίστα αποτελεσμάτων.
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς αυτές οι σελίδες σχετίζονται με τις λέξεις – κλειδιά;

Πώς λειτουργεί μια μηχανή αναζήτησης που φέρνει όλα αυτά τα σχετικά αποτελέσματα;

Όλες οι μηχανές αναζήτησης έχουν τον ίδιο στόχο: Να εμφανίζουν τα καλύτερα, πιο συναφή αποτελέσματα στους χρήστες τους.

Στην πραγματικότητα, μια μηχανή αναζήτησης λειτουργεί σε τρεις διαδικασίες από τις οποίες αποφασίζεται ποιες σελίδες θα εμφανιστούν σε μια αναζήτηση.

Έτσι λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης

  1. Ανίχνευση – Η ανίχνευση είναι μια διαδικασία με την οποία τα “bots” των μηχανών αναζήτησης σαρώνουν έναν ιστότοπο και συλλέγουν λεπτομέρειες για κάθε σελίδα, δηλαδή τίτλους, εικόνες, λέξεις – κλειδιά, άλλες συνδεδεμένες σελίδες κ.λπ. Με αυτόν τον τρόπο, είναι σε θέση να βρίσκουν νέες πληροφορίες από κάθε ιστότοπο.
  2. Ευρετηρίαση – Μετά την ανίχνευση ιστότοπων, τα bots προσθέτουν αυτά τα νέα στοιχεία και σελίδες στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή ως Ευρετηρίαση.
  3. Αποτέλεσμα προβολής – Αυτό είναι το τελευταίο βήμα όπου μια μηχανή αναζήτησης αποφασίζει ποιες σελίδες θα εμφανιστούν για το ερώτημα αναζήτησης. Για αυτή τη διαδικασία, λαμβάνει υπόψη περισσότερους από 200 παράγοντες και προσφέρει το αποτέλεσμα στον χρήστη.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ SEO;

Ακολουθούν οι τέσσερις κατηγορίες SEO.

  • White Hat SEO – Το White Hat SEO είναι μια τεχνική SEO με την οποία ακολουθείς όλες τις οδηγίες της μηχανής αναζήτησης για να ευρετηριάσεις το περιεχόμενό σου.
  • Black Hat SEO – Το Black Hat SEO είναι ακριβώς το αντίθετο από το WHS, δεν ακολουθείς τις οδηγίες της μηχανής αναζήτησης αλλά προσπαθείς να ευρετηριάσεις το περιεχόμενο με συντομεύσεις ή να κάνεις πράγματα κατά των κανόνων της μηχανής αναζήτησης.
  • Grey Hat SEO – Όταν ακολουθείς εν μέρει τόσο το WHS όσο και το BHS SEO για να ευρετηριάσεις το περιεχόμενο.
  • Negative SEO – Το Negative SEO είναι μια μέθοδος που γίνεται για άλλους ιστότοπους ή ανταγωνιστές για να μειώσουν την κατάταξή τους στο SERP. Όπως γίνεται και στη δημιουργία μη φυσικών συνδέσμων με επίκεντρο τον ιστότοπο του ανταγωνιστή.

ΕΙΔΗ SEO

Υπάρχουν βασικά τρεις τύποι SEO:

  • On-Page SEO
  • Off-Page SEO
  • Local SEO

1. On-Page SEO

Το On Page SEO αναφέρεται στις ενέργειες που εκτελούνται μέσα στον ιστότοπο ή στο τέλος του ιστότοπου.

Βασίζεται στα ακόλουθα στοιχεία του ιστοτόπου σου, π.χ.

  • Εσωτερικοί σύνδεσμοι
  • Meta – ετικέτες (meta tags)
  • Τίτλοι σελίδων  και meta -περιγραφές
  • Βελτιστοποίηση εικόνας
  • Έρευνα λέξεων – κλειδιών
  • Permalinks
  • Ποιότητα κώδικα
  • Τεχνική ρύθμιση
  • Ιστότοπος φιλικός προς τον χρήστη
  • Κείμενο και οπτικό περιεχόμενο

Ενώ κάνεις SEO On-page, το μόνο που χρειάζεσαι είναι να επικεντρωθείς στη βελτιστοποίηση μεμονωμένων σελίδων στοχεύοντας συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά. Μπορείς να διαβάσεις περισσότερα για το On-Page SEO πατώντας εδώ.

2. Off-Page SEO

Το Off-Page SEO αναφέρεται στις πρακτικές βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης που εκτελούνται εκτός του ιστότοπου.

Είναι μια μέθοδος δημιουργίας ισχύος του ιστοτόπου και απόκτησης επισκεπτών δημιουργώντας αφοσίωση σε διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες.

Ακολουθούν μερικές μέθοδοι Off-Page SEO:

  • Δημιουργία εξωτερικών συνδέσμων (Link Building)
  • Αναφορές στο brand 
  • Δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Δημοσίευση Ερευνών (Case studies)
  • Podcasts
  • Δημοσίευση σε φόρουμ
  • Βίντεο
  • Συνεργασία με Influencers
  • Υποβολή καταλόγου

3. Local SEO

Το Local SEO είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προωθήσεις την τοπική σου επιχείρηση διαδικτυακά βελτιστοποιώντας τον ιστότοπό σου σε τοπικούς πελάτες για σχετικές τοπικές αναζητήσεις.

Με απλά λόγια, εάν είσαι ιδιοκτήτης εστιατορίου στη Νέα Υόρκη και θέλεις να προσελκύσεις πελάτες από τη Νέα Υόρκη διαδικτυακά, τότε πρέπει να εκτελέσεις Local SEO στον ιστότοπό του εστιατορίου σου για Τοπικές αναζητήσεις.

Έτσι, αν κάποιος αναζητήσει λέξεις -κλειδιά, όπως “Εστιατόριο της Νέας Υόρκης” ή “Εστιατόρια κοντά”, εμφανίζεται ο ιστότοπός σου.

Ακολουθούν μερικές μέθοδοι Local SEO:

  • Διαδικτυακοί κατάλογοι και παραπομπές
  • Διεκδίκησε και βελτιστοποίησε τον λογαριασμό Google My Business
  • Online κριτικές
  • Σήμανση τοπικών δομημένων δεδομένων (local structured data)
  • Δημοσίευση blog με βάση τοπικές ειδήσεις
  • Τίτλος και meta – περιγραφή βελτιστοποιημένη για τοπική γεωγραφική τοποθεσία

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.